Specialist Q Volvo 940LPT

Discussion in 'Volvo 940' started by ENN, Nov 13, 2004.

  1. ENN

    ENN Guest

    Hello,

    I am having a huge problem with my 940 LPT 1997

    It makes a few misfirings at idle when hot, everything has been tried (new
    Jettronic unit, new injectors, new rpm sensor, new lambda sond, new idle
    motor, new ing.coil, distr plugs inj.cables etc.)

    I have made a compr. check add it is fine, the car runs fine above idle and
    at idle when cold, and the "misses" at idle is not specific to any
    cylinders - it is not one cylinder making the miss.

    I am a marine engineer and qoite skilled in fault tracing but this ine makes
    me nut!!

    Atidle is have charge air pressure - is that normal - what is the
    specifications for idle charge air pressure? could it be a failing waste
    gate?

    When i disconnect the La´mbda the Jettronic dosent give any fault codes - is
    that normal? is there a fuse anywhere for the Lambda?

    Hope someone can help
     
    ENN, Nov 13, 2004
    #1
  2. ENN

    Per Hauge Guest

    Hej!

    Dit problem lyder meget bekendt. Jeg er desværre ikke i stand til at hjælpe
    med et godt svar.
    Jeg har samme model og årgang og samme lidt irriterende tændingsfejl. Jeg
    købte bilen for 4 år siden og den har været sådan hele tiden. Desværre
    kender jeg ikke andre der har samme motortype så jeg har ikke været sikker
    på om det er normalt. det kunne være at den konstante regulering fra lambda
    sonden, kunne give en for mager blanding en gang imellem.

    Jeg har haft fejl på lambda sonden, og det viste sig ved stort
    bensinforbrug, som jeg faktisk blev opmærksom på under en tur til Fyn hvor
    jeg først troede, at der var opstået en fejl på tankmåleren men kort efter
    tændte den gule advarsel lampe. Jeg kørte ind på næste tankstation, hvor jeg
    også kunne konstatere at der var sod i udstødningsrøret. Jeg koblede
    batteriet fra i nogle sekunder for at nulstille fejlkoderne i computeren.
    Derefter startede jeg og kørte endnu 150 Km inden lampen igen tændte.
    Da jeg var kommet hjem skiftede jeg lambda sonden, som iøvrigt også var helt
    tilsodet. Jeg prøved at have bilen startet uden at tilkoble den nye sonde,
    og der kom ikke umiddelbart nogen lampeindikation. Så jeg går udfra at der
    skal gå et stykke tid uden signal fra lambda sonden før det registreres som
    fejl. Jeg har desuden prøvet at sætte et skop på den nye lambdasonde og den
    skifter helt fint.

    Jeg har ligesom dig skiftet adskillige dele, alt i tændings systemet på nær
    bosch computeren, som sidder under ratstammen inde i bilen. Har du skiftet
    tændingsmodulet der sidder på inderskærmen i motorummet?

    Jeg ved ikke om der er ladetryk fra turboen i tomgang men jeg har svært ved
    at se at det skulle betyde at tændingen misser på en cylinder ind imellem.

    Hvis du skulle finde en løsning kunne jeg godt tænke mig at høre hvad det
    kunne være.

    Med venlig hilsen

    Per Hauge
     
    Per Hauge, Nov 13, 2004
    #2
  3. ENN

    M ALDER Guest

    Just a thought but have you tried the TPS (throttle position sensor) its
    connected to the butterfly valve underneath the inlet manifold, this informs
    the ECU when the throttle is at idle - if its not receiving this signal then
    the switch could be U/S or more likely need adjustment - when properly
    set-up the tiniest amount of throttle movement will cause the switch to
    click - you can adjust it by listening to it - the give away for this fault
    is to lean a mixture when hot causing misfire - when cold the engine will be
    running on enriched fuel through 5 injector or whatever is fitted, and when
    running its on enriched fuel via the other engine air sensors.
    Mike
     
    M ALDER, Nov 14, 2004
    #3
Ask a Question

Want to reply to this thread or ask your own question?

You'll need to choose a username for the site, which only take a couple of moments (here). After that, you can post your question and our members will help you out.