volvo 240 van diesel

Discussion in 'Volvo 240' started by pepijn, Dec 9, 2003.

  1. pepijn

    pepijn Guest

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een auto van dit type met grijs kenteken in goede staat.
    Ik heb nog wel een vraag. Is de diesel uit 1992 een 6-cilinder uitvoering?

    pepijn
     
    pepijn, Dec 9, 2003
    #1
  2. pepijn

    H Vlems Guest

    Alle diesels in de 700/900 modellen en naar ik meen ook in de 200's zijn 6
    cylinder Volkswagen diesels. Het is dezelfde motor als in de Volkswagen LT
    bus. Soms voorzien van een turbo. Mits goed (d.w.z. nauwgezet) onderhouden
    kan de motor een behoorlijke levensduur halen. Ik heb een 765 uit 1986 met
    535.000 km op de klok.
     
    H Vlems, Dec 10, 2003
    #2
  3. pepijn

    Martijn Guest

    Is inderdaad een VW V6 cyl diesel. Aanbeveling: niet doen! Rij liever LPG in
    een 240 perfect match.

    Succes,

    Martijn
     
    Martijn, Dec 10, 2003
    #3
  4. pepijn

    pepijn Guest


    Hoezo niet doen? Ik heb begrepen dat die diesels oersterk zijn. En dat
    een motor sneller slijt op gas...
     
    pepijn, Dec 11, 2003
    #4
  5. pepijn

    Martijn Guest

    Integendeel. Bij deze diesel is dat niet het geval, ze zijn donweg slecht
    gebouwd. Bel maar een willekeurige Volvo hobbygarage, ze zullen je hetzelfde
    zeggen en zijn spreken uit ervaring. Vorige week nog een 240 estate met
    545.000 km gezien, en hij reed nog goed, op lpg.

    Met gas komt de motor eerder op temperatuur omdat gas een hogere
    verbranding heeft. Gas rijden is dus beter dan benzine. Op gas rijden
    betekent wel dat rubbers wel iets eerder slijten en dat het verbruik 10%
    slechter is dan benzine. LPG heeft een minder energetische waarde per
    eenheid dan benzine en of diesel. Rubbers zijn overigens niet duur en zijn
    bij Volvo erg goed. Bij LPG blijft je olie ook transparant itt
    benzine/diesel waar de olie zwart wordt. Gas geeft ook een betere
    verbranding en is daarom beter voor het milieu.

    Wat denk je dat een nieuwe/gereviseerde turbo, dieselpomp en verstuivers
    kosten?

    Succes,

    Martijn
     
    Martijn, Dec 11, 2003
    #5
  6. pepijn

    H Vlems Guest

    Het is een 6 cylinder in-lijn. Aanbeveling: wel doen als je maar regelmatig
    onderhoud verricht.
     
    H Vlems, Dec 11, 2003
    #6
  7. pepijn

    Peter Milnes Guest

    Martijn, it is a straight 6 (in-line) not V6.

    Cheers, Peter.


    : > Is inderdaad een VW V6 cyl diesel. Aanbeveling: niet doen! Rij liever LPG in
    : > een 240 perfect match.
    : >
    :
    :
    : Hoezo niet doen? Ik heb begrepen dat die diesels oersterk zijn. En dat
    : een motor sneller slijt op gas...
     
    Peter Milnes, Dec 11, 2003
    #7
  8. Martijn schreef:
    When I was looking for a car for my sister some months ago, I've seen at
    least 20 or 30 200 series diesels with more than 300000 km. Some even
    with more than 500000 km. I agree that they are not as bullet-proof as
    the redblocks, but with good maintenance, they aren't bad either.
    As far as I know, the 200 series diesels were not turbo engines (at
    least mine 1989 van isn't).
     
    Maarten De Munck, Dec 12, 2003
    #8
Ask a Question

Want to reply to this thread or ask your own question?

You'll need to choose a username for the site, which only take a couple of moments (here). After that, you can post your question and our members will help you out.